Op naar welverdiende rustdag aan het Gardameer

23 juni 2013 - Torbole, Italië

Lieve allemaal, we houden het even kort, want gaan zo eten bij Sotto Vento in het geweldig leuke stadje Torbole aan het Gardameer. Gister was alweer de 8e fietsdag na de rust- en wasdag in Tuebingen, wat lijkt het ver weg. Nog steeds het goed aangelegde fietspad langs de Alto Adige, Italianen kunnen echt verl beter fietspaden aanleggen dan Duitsers. Het was zondag, we zagen ook veel Italiaanse fietsers (vooral mannen / wielrenners) in strakke, vaak witte pakjes, dan lijken ze bruiner de ijdeltuiten. Met hun geschoren en gespierde (scheen)benen en opgerolde mouwtjes of truitjes zonder mouwtjes. Ik hou er van, al is het ook leuk om achter Ruud te fietsen...

Ook werden we her en der hartelijk begroet onderweg. En we lunchten bij een Bicigrill, maar hebben nog nooit zo'n droge smaakloze tosti gegeten, wel leuke sfeer.

Het venijn zat in de staart gister, via Mori naar Gardameer (ook hier grotendeels fietspad), klimmetjes oa van 10 %. Ik vond het een pittige dag na een nacht slecht slapen door hitte in het hostel. Was gister bij (prachtige) aankomst even helemaal klaar met fietsen met bagage. We dubben ook nog of we naar Venetie gaan of toch Rome (of Florence) en dan lichte of zware route. Het is tenslotte ook vakantie. Hoe dan ook vandaag en morgen geven we de beentjes en het hoofd (moeten toch opletten met route en alle bochten) even rust.

ciao ciao uit surfparadijs Torbole, ik had veel negatiefs over Gardameer gehoord, maar vind het heel leuk.

1. Wanda:
    23 juni 2013
    Geniet lekker van je rustdag, jullie hebben het dubbel en dwars verdiend. Inderdaad, het is ook jullie vakantie hè! Ik klink hier een glaasje droog & wit op jullie, en jullie behouden terugkeer (ooit :-)) )

Warme groet,
    Wanda
  2. Louise Vinke:
    Lieve heidy & ruud,

Wat heerlijk een dagje rust. Heel goed om even helemaal niets te doen. Heb veel ontzag voor jullie onderneming. Erg leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Het is hier nog steeds herfstweer, terwijl het gisteren de langste dag was. We laten ons er niet door van de wijs brengen. Morgen 2-daagse persoonlijk leiderschap. Nog 3 weken en dan hebben wij ook vakantie. Afgelopen week rare dingen meegemaakt: hans wondroos is gelukkig weer genezen, ik 3 adertjes gesprongen in het linkeroog, zag er uit als een zombie. Is gelukkig weer weggetrokken en hans viel vrijdagnacht flauw vanwege verflucht, slechte ventilatie, etc. Gelukkig weer opgeknapt, maar je schrikt er wel van. Ik ben een prachtig boek aan het lezen: de kracht van kwetsbaarheid. Zou je zeker aanspreken. Nu geniet nog even van het prachtige gardameer (is wel een van onze favorieten) en een mooi vervolg van jullie reis.

Liefs louise
  3. Rita:
    23 juni 2013
    Ha Heidy en Ruud, hier valt het af en toe met bakken uit de lucht. Maar vandaag tussen de buien door wel een mooie wandeling gemaakt in wanneperveen. Morgen gewoon op het fietsje naar het werk. Niet zo spectaculair als jullie....maar wie het kleine niet eert.... Fijne tocht nog en tot binnen kort!