Van Torbole via Bardolino naar Verona

27 juni 2013 - Verona, Italië

Wat is het genieten hier en wat een diversiteit biedt Italie. We vertrokken 25 juni vanuit Torbole met de boot, via overstap in Sirmione, naar Bardolino. Een boottocht van meer dan  5,5 uur. Wat is dat Gardameer mooi en groot. Wel werd duidelijk dat hoe zuidelijker hoe toeristischer. We maakten de overtocht samen met Herman en Josien, genietend in het zonnetje. In Bardolino vonden we met zn vieren dat we wel een Spritz (deze keer met Bardolinowijn) verdiend hadden, we kregen er lekkere hapjes als olijven, bonen en parmezaanse kaas bij) en namen nog een pastaatjevtonijn. Daarna gingen we ieder onze weg op zoek naar een camping. Wel wennen, een megacamping met veel campers deze keer. 'S Avonds Bardolino in, allemachtig wat toeristisch, niet te tellen hoeveel eettentjes, gelateria's, etc. Minder ons ding, hoewel prachtig plaatsje, bekend van de Bardolinowijn en olijven. Woensdag via klimmetjes weer naar de fietsroute langs de Alto Adige, op weg naar Verona, met daarveen klimmetje naar de supergave camping Castel San Pietro. Plek met super uitzicht op de stad vanaf ons fietsersterras. Later arriveerden Herman en Josien ook, ook troffen we Belgen met een tandem. 'S Middags de stad in te voet, wat een gave stad, leuke relaxte sfeer ook. Paul Mc Cartney bleek er ook te zijn. We bezochten de Arena waar die dag helaas geen voorstellingen waren (ik mocht er al eens van Aida genieten in 1998), leuk om weer binnen te zijn. Verder natuurlijk terrasjes, de leukste zijn in de achterafstraatjes waar alleen Italianen komen. En een nieuw (streek)gerecht geproefd. Na starter van salami, spek (die ik zelfs lust), ham, kaas en polenta kozen we voor risotto gemaakt van de rode Amarone Valpolicellawijn, boter en parmezaanse kaas, mmmmmm. Met passende wijntjes (waaronder soave en amarone), super! We kregen tot slot drankje van het huis, aqua di cedro, soort limoncello, verrassend en lekker. Op naar de camping, nog nakletsen met de andere fietsers en ons bedje in. Nu op weg naar Montagne, maar in Verona komen we zeker terug! En deze camping ook. Liefs uit la bella Italia.

1. Tijtje:
    27 juni 2013
    Lieve Heidy en Ruud,
    Wat heerlijk om te lezen allemaal. Twee jaar geleden liep ik ook nog met Roel rond in Verona. Maar wij zijn er wel met de auto naar toe gegaan. Niet zo avontuurlijk. Hoewel op de terugweg door de bergen naar onze camping ging de auto ineens heel raar ruiken. Werd het allemaal wat teveel voor onze oude Volvo. Dus ook wel beetje avontuur. En Ik heb samen met Roel in de laser gezeild op het Gardameer. Jullie kunnen je nu vast heel goed voorstellen hoe super dat was.
    Geniet er nog van. Liefs Tijtje
  2. Corien:
    28 juni 2013
    Klinkt heerlijk allemaal. Alleen om de zon ben ik al jaloers! Vanaf zondag wordt het hier gelukkig ook weer wat beter. Grappig dat je bijna Roel en Tijdje nog had kunnen ontmoeten:-). Op naar een nieuw plaatsje dus.... Geniet!